Tuesday, November 13, 2007

Backache Chronic After ill effect of injection

Case Record 1010 - Lumbago

A lady aged 40 years, had violent pain in the lumbar and sacral regions for last 6 months, always worse at night, crampy, shooting and throbbing pain. The attact due to the effect of injection arough the hip region to release the lumbago. but fater somtime the pain become worse. Have taken almost all pain killer without any improvement. Have seen many doctors without relief.

Ashi points were give : UB 26, UB 27, 34, 25 both side were give. After 3 weeks of therapy [ once a week ] the patient cured.

Bahasa Melayu: Seorang perempaun berusia 40 tahun telah menemui kami untuk mendapatkan rawatan akupunktur dan homeopati kerana mengalami sakit dibahagian pinggang yang teramat sangat, kesan dari injection yang dialami sebelum, walaupun berbagai ikhtiar dilakukan namun kesakitannya tidak juga henti-henti selama 6 bual. Pesakit ini datang kepada kami dan kami memberi ubat homeopati untuk dimakan dari dalam dan rawatan akupunktur disekitar pinggang, dalam tempuh 3 minggu pesakit telah sembuh dengan hanya menjalani terapi sebanyak 3 kali sahaja.

No comments: